torsdag 21 januari 2010

Min Far Hade en Dröm

"Vitingar. Själva ordet var i början olustigt för mig att ta i mun. Jag kände mig som en icke-infödd som hade svårt att lära sig en ny fras. Ibland märkte jag att jag pratade med Ray om vitingar hit och vitingar dit och så mindes jag plötsligt min mors leende och orden jag yttrade kändes aviga och falska. Eller så hjälpte jag morfar att torka middagsdisken och Toot kom in i köket för att säga att hon skulle gå och lägga sig , och så blixtrade det dära ordet till igen -vitingar- som en stark neonskylt. Då tystnade jag plötsligt, som om jag ruvade på hemligheter."
- Slut Citat

Jag läser just nu om Barack Obamas uppväxt. Han sägs ju vara ärldens mäktigaste man just nu så jag tänkte att det kunde vara bra att lära känna honom lite. i får väl se vart det hela slutar, om jag blir klokare eller rent av politikintresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar